54ad36e775c39_2014-600x600--VAIKU MENIU

LOPŠELIO MENIU 2019 03 25 – 2019 03 29

DARŽELIO MENIU 2019 03 25 – 2019 03 29

 

LOPŠELIO MENIU 2019 03 18 – 2019 03 22

DARŽELIO MENIU 2019 03 18 – 2019 03 22

 

LOPŠELIO MENIU 2019 03 12 – 2019 03 15

DARŽELIO MENIU 2019 03 12 – 2019 03 15

 

LOPŠELIO MENIU 2019 03 04 – 2019 03 08

DARŽELIO MENIU 2019 03 04 – 2019 03 08

 

VAIKŲ MAITINIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.3B14F18E2B3C/qVPNtWtjlw

 


 

Capture



 

IŠMANIŲJŲ TELEFONŲ ŽALA VAIKAMS.

KAIP JĄ ĮVEIKTI?

jjjj
 

 

 

 

   Auga tokia vaikų karta, kuri savo aplinkoje mato daug žmonių, prasmengančių ekranuose. Seneliai tarsi užhipnotizuoti žiūri TV, tėvai prie kompiuterių suzombėja, o jei atsitraukia nuo jų, tuomet sulenda į telefonus. Daugelis bendraamžių laisvalaikį leidžia su telefonais, autobusuose daugelis žiūri į telefonus. Tai net ir vaikas, kuriam nėra įdomu, kas vyksta per telefoną, jaučiasi vienišas, nepajėgus konkuruoti su technologijomis, ima joms pasiduoti, pats ieškoti kompanijos telefone ar kitame ekrane, nes gyvus žmones tampa vis sunkiau pasiekti.

    Nuolat sakome vaikams, kad jie turi ką nors veikti, daryti, skubėti, o realybė dažnai yra kitokia – aplinka taip greitai nesikeičia. O vaikai įpranta būti užsiėmę, kažką daryti. Jiems pasidaro sunku išbūti kelias minutes ir nieko neveikti. O tėvai turi išeitį – mobilusis telefonas, kuriame visuomet yra pramogų. Telefonai, planšetės duodami užimti net ir labai mažus vaikus, tarsi sakant, kad nuobodžiauti yra blogai, savos mintys yra nepageidaujamos, geriau „lavintis“ su kitų pateikiamais žaidimais, užduotėlėmis. Ir vaikai nebeištveria kelionių be telefonų, nebegali palaukti, nebegeba susigalvoti sau veiklos mintyse, vaizduotėje ar realybėje.

Kaip galėtume įveikti besaikį naudojimąsi išmaniaisiais telefonais ir kitomis technologijomis?

Psichologės dr. Monikos Skerytės-Kazlauskienės teigimu, reikia rodyti pavyzdį, kad gyvas santykis su žmogumi yra svarbesnis už veiklą, kuri vyksta telefone, kompiuteryje ar kt. Jei vaikas kreipiasi į jus, o jūsų dėmesys sutelktas į ekraną – ar paliekate ekraną, ar vaiką. Jei suaugę pasirenka ekranus, kaip jaučiasi vaikai? Jie tuomet išmoksta elgtis taip pat – pietų metu sukiša nosis į telefonus ir visaip rodo, kad ten vyksta svarbesnis gyvenimas nei čia, su mumis.kk

   Jei matote, kad vaikui labai svarbu technologijos ir jos pasirenkamos, užuot gyvai bendravus, geriausia, ką galite padaryti – draugiškai pasidomėti, ką vaikas veikia, kas jam ar jai įdomu, kuo užsiima, paprašyti, kad ir jus pamokytų. Tokiu būdu parodome, kad vaikas mums svarbus, gerbiame jo pasirinkimus, jog mums svarbus ryšys su vaiku, įdomu, ką jis veikia, kuo domisi. Savo pavyzdžiu rodydami, kaip bendrauti, mokome ir vaikus tuo pasinaudoti – pasidomėti, ką veikiate, kuo gyvena jų draugai.

   Antras žingsnis – vietoje tos veiklos, kurią jums pristato jūsų vaikas ekrane, galite pasiūlyti panašią veiklą realiame pasaulyje. Kalba su draugais? Pasiūlykite visiems susitikti kavinėje, finansuokite tokį gyvą pasimatymą. Domisi mokslo dalykais? Pakvieskite į muziejų. Žaidžia žaidimus? Išbandykite stalo žaidimus. Skaito knygas? Organizuokite kelionę į biblioteką. Klausosi muzikos? Pasidomėkite gyvais koncertais ar muzikos pamokomis. Tik svarbu, jog tai darytumėte kartu, draugiškai, pasitardami. Jei vaikai neužsidega jūsų pasiūlymais, užsiimkite realia veikla patys – ką nors konstruokite, remontuokite, kurkite, mokykitės. Gyvas pavyzdys visuomet geriausiai įkvepia.

   Vaikams svarbu leisti panuobodžiauti, žaisti laisvai (ne ekranuose, o gyvai), būti lauke, gamtoje, daug judėti, tyrinėti pasaulį ir kartu su jais užsiimti jiems įdomia veikla.

   Sveikas šeimos klimatas, geras ryšys su vaiku bendra veikla lauke ar viduje, draugiški pokalbiai ir geras pavyzdys, rodantis, kad telefonas – tik priemonė, padedanti gyventi, bet nepakeičianti gyvenimo – padės atsispirti technologijų pavojams ir džiaugtis jų teikiamiems privalumams.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Inga Lukauskienė


Saltis ir laisvalaikis gamtoje


gripas-ar-persalimas-69491784


Ko nori dantukai


 

KLAIPĖDOS MIESTO LOPŠELĮ-DARŽELĮ ,,ATŽALYNAS”

LANKANČIŲ VAIKŲ PROFILAKTINIŲ SVEIKATOS PATIKRINIMŲ

2018-2019 M.M. DUOMENŲ ANALIZĖ

Klaipėdos lopšelio-darželio „Atžalynas'' profilaktinių sveikatos duomenų analizė

 


Capture

Klaipėdos lopšelis-darželis Atžalynas. Sergamumas

 

 


VANDUO – GYVYBIŠKAI SVARBUS MITYBOS KOMPONENTAS

 

Vanduo sudaro  didžiausią žmogaus organizmo dalį – apie 60-70 proc. ir jo kiekis priklauso nuo amžiaus: naujagimių – daugiau nei 80 proc., o pas senesnius žmones iki 60 proc.

  • Vanduo yra būtinas fiziologiniams virškinimo ir šalinimo procesams.kl
  • Vanduo palaiko viduląstelinių ir tarpląstelinių skysčių fizinį ir cheminį pastovumą.
  • Vanduo palaiko pastovią kūno temperatūrą.
  • Gyvybiniai procesai gali vykti tik tada, kai ląstelėse yra pakankamai vandens.
  • Organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti svarbu kasdien gauti reikiamą vandens kiekį, todėl sveikam žmogui per parą rekomenduojama išgerti apie 8 stiklines vandens.
  • Senstant vandens audiniuose mažėja ir tai susiję su lėtėjančia medžiagų apykaita.
  • Svarbu ne tik kiek, bet ir kaip, kada yra geriamas vanduo.

VANDENS GĖRIMO TAISYKLĖS:

  • Atsikėlę ryte lėtai išgerkite stiklinę vandens.jjj
  • 20-30 min. prieš valgį rekomenduojama išgerti stiklinę vandens.
  • Valgio metu nepatariama vartoti vandens.
  • 30 min. prieš miegą neskubant, mažais gurkšniais, išgerkite stiklinę vandens.
  • Troškuliui numalšinti rekomenduojama vartoti vandenį.
  • Geriausia gerti šulinio, šaltinio vandenį arba namuose vandenį iš čiaupo. Labiausiai žmogui tinka vanduo, išgautas toje vietoje, kur gyvena.

VANDENS NAUDA MŪSŲ ORGANIZMUI:                                                                                                                             

  • Švelnesnė oda, gražūs nagai, sveiki ir gražūs plaukai;
  • Gera nuotaika, normali kūno temperatūra, aktyvesnė žarnyno motorika;
  • Energingumas, greitesnė medžiagų apykaita, žvalumas;
  • Normalus skrandžio sulčių rūgštingumas.

PAGRINDINIAI VANDENS TRŪKUMO SIMPTOMAI:

  • Troškulys, sausa oda, trapūs nagai, sausi plaukai;
  • Sąnarių traškėjimas, skaudanti galva, nuovargis;
  • Antsvoris, suglebę raumenys.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Inga Lukauskienė


TAISYKLINGA LAIKYSENA –

LAISVOS SIELOS IR GEROS SVEIKATOS

ATSPINDYS

 

tgg   Vis dažniau ne tik suaugusieji bet ir vaikai ima skųstis nugaros skausmais. Pagrindinė priežastis – netaisyklinga (ydinga) laikysena. Tai itin aktuali problema. Tėvai neretai tikisi, kad jų vaikas išaugs, sutvirtės savaime, todėl kartais delsia kreiptis į gydytojus ortopedus. Ankstyvas diagnozavimas ir kompleksinis gydymas gali padėti sustabdyti stuburo ar krūtinės ląstos deformaciją

  

 

Taisyklinga laikysena ne tik puošia žmogų, bet ir padeda išsaugoti jaunystę, išvengti nugaros ir sprando skausmų, sąnariai yra optimalios padėties, sudaromos palankios sąlygos vidaus organams veikti.

   Gera laikysena – pusiausvyra tarp griaučių ir raumenų sistemos. Tokia laikysena apsaugo svorį laikančias struktūras nuo traumų ir deformacijų nepriklausomai nuo kūno padėties (stovint, gulint, tupint t. t.), t. y. kai šios struktūros veikia arba neveikia

Ydingos laikysenos formavimosi priežastys:

  • Blogi įpročiai: sėdėjimas susikūprinus, perkreipti pečiai ir dubuo, daiktų nešimas viena ranka.
  • Netinkamos darbo ir poilsio sąlygos: aukštas ar žemas suolas, blogas apšvietimas, ilga stovima kūno padėtis, miegas minkštoje įdubusioje lovoje, mažas fizinis aktyvumas.
  • Persirgtos ligos: rachitas, poliomielitas, sutrumpėjus ar amputavus koją, lūžus ar išnirus stuburo slanksteliui.
  • Moksleivių ydingai laikysenai įtakos turi ir per sunkios kuprinės (turi būti ne daugiau kaip 10% vaiko kūno svorio).

Netaisyklingos laikysenos požymiai:

  1. Nuleista ar atlošta galva (žiūrint iš šono).ffff
  2. Atkišti į priekį, pakelti arba asimetriški pečiai.
  3. Išpūstas pilvas.
  4. Pernelyg didelis juosmens išlenkimas (lordozė).
  5. Atsikišęs dubuo.
  6. Palinkusi nugara ir įdubusi krūtinės ląsta.

Netaisyklingos sėdėsenos požymiai:

  1. Liemuo palinkęs į priekį. Atsirėmęs krūtine į suolą.
  2. Sėdima ant sėdynės krašto.
  3. Galva nuleista, pakreipta į dešinę ar į kairę pusę.ggg
  4. Dešinysis arba kairysis petys nuleistas žemyn.
  5. Kojos sulenktos po suolu smailiu kampu.
  6. Remiamasi į pakojį arba grindis tik pirštais arba kulnimis.

Kaip galima išvengti stuburo deformacijų ir iškrypimų?

Svarbu laikysenos sutrikimus sukėlusių priežasčių išaiškinimas ir šalinimas;

  • Sveikas maistas ir racionali mityba;
  • Pasivaikščiojimai gryname ore;
  • Reguliari, sistemingai atliekama mankšta;
  • Laisva, nevaržanti apranga ir tinkama avalynė (lauke įvairiais metų laikais, vaikų darželyje ir mokykloje, namuose);
  • Grūdinimasis įvairiomis vandens, oro procedūromis;
  • Fizinis aktyvumas, atitinkantis vaiko organizmo poreikį;
  • Pusiausvyra tarp aktyvios fizinės veiklos, ramių žaidimų ir statins veiklos (sėdėjimas valgant, žaidžiant, prie televizoriaus, prie kompiuterio, pamokos ir jų ruoša, stalo žaidimai ir kt.);
  • Tinkamų baldų parinkimas namuose ir vaikų ugdymo įstaigose;
  • Nuolat kontroliuoti ir koreguoti vaikų laikyseną;
  • Mokinys turi laikytis darbo ir poilsio rėžimo, nepervargti;
  • Kiek galima mažinti vaiko stuburo apkrovą;
  • Vaiko lova turi būti lygi, be įdubimų ar iškilimų;
  • Specialūs laikyseną koreguojantys korsetai (pvz. dėvėti ruošiant namų darbus);
  • Skatinti vaiką taisyklingai nešioti kuprinę;
  • Veidrodžio pagalba parodyti vaikui, kad jo laikysena nėra taisyklinga ir paskatinti mokytis taisyklingos laikysenos bruožų.

 

Tėvai ir pedagogai turėtų nuolat stebėti vaikų laikyseną, nes netaisyklinga laikysena neįgimta, o formuojama.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Inga Lukauskienė

 



 

Sergamumas

Klaipėdos lopšelis-darželis Atžalynas. Sergamumas

 

PPT

 

Nuoroda:    Klaipėdos lopšelis-darželis „Atžalynas



 

ATSARGIAI ERKĖS!

erkes1



Mieli tėveliai,

Informuojame, kad vaikams nauji valgiaraščiai rengiami pagal Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro dietistų sudarytą, ikimokyklinio ugdymo įstaigoms skirtą, 20 dienų perspektyvinių valgiaraščių rinkinį (trijų maitinimų variantą Nr. 3).

Vaikų maitinimas pagal naujus, Klaipėdos valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje patvirtintus, valgiaraščius organizuojamas nuo

2017 m. balandžio 3 d.

Perspektyviniai valgiaraščiai sudaryti remiantis sveikos mitybos principais, vadovaujantis VMVT leidiniu „Rekomendacijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų valgiaraščių sudarymui“.

Vaikams, turintiems sveikatos sutrikimų, Biuro dietistas pagal tėvų pateiktas raštiškas gydytojų rekomendacijas (Forma Nr. 027-1/a) sudaro atskirą pritaikytą valgiaraštį. Gautas gydytojų rekomendacijas Biuro dietistui perduoda Įstaigą aptarnaujantis VSP specialistas. Pritaikyto  maitinimo valgiaraščiai yra sudaromi atsižvelgiant į vaikų amžiaus grupę bei maisto produktus, kurių vaikas (-ai) negali vartoti.

Bendri principai, kuriais vadovautasi rengiant centralizuotus valgiaraščius Klaipėdos mieste:

·                    Sumažintas cukraus (pridėtinio cukraus ne daugiau kaip 5 g./100 g. patiekalo), druskos kiekis (pagal vaikų amžiaus grupes: 1-3 metų vaikams apie 2 g., 4-7 metų vaikams apie 4 g. per parą) maiste.

·                     Siekiama, kad konditeriniai gaminiai atitiktų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro tvarkos aprašą, patvirtintą 2011 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. V-964  „Maitinimo organizavimo ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir vaikų socialinės globos įstaigose tvarkos aprašas“.

  •    Balta duona keičiama pusrugine ar rugine duona.
  •    Atsisakyta padažų prie pietų patiekalų.
  •    Sumažintas bulvių kiekis ir padidinta daržovių rūšių įvairovė ir kiekis porcijose.
  •    Vaisius į maitinimą įtrauktas kasdien.
  •    Kompotai pakeisti geriamuoju vandeniu arba vandeniu su citrina.
  •    Arbatoms virti rekomenduojama vartoti žolelių, vaisių ir arbatžolių arbatas.
  •    Rekomenduojama naudoti viso grūdo miltus ir jų gaminius.

Iškilus neaiškumams kreiptis į Įstaigą aptarnaujantį VSP specialistą arba į Biuro dietistą :

Jolanta Bručkienė    tel.    8(46) 310404,     el.paštas  jolanta@sveikatosbiuras.lt

KMVSB_logotipas

 

Taikos pr. 76, LT – 93200 Klaipėda
Tel. (8 46) 23 47 96
Faks. (8 46) 23 47 96
El. paštas: 
visuomenessveikata@sveikatosbiuras.lt

 

DARBO LAIKAS

I-IV 8:00–17:00 val.
V 8:00–15:45 val.
Pietūs 12:00–12:45 val.



DĖL UŽSIKRĖTIMO LEGIONELĖMIS GERIANT ŠALTĄ VANDENĮ IŠ ČIAUPO 

 

Legioneliozė yra ūminė infekcinė liga, kurią sukelia legionelės. Žmogus legionelioze užsikrečia aerogeniniu būdu, įkvepiant aerozolio su legionelėmis. Geriant ar maisto ruošimui vartojant užkrėstą vandenį, šia liga neužsikrečiama. Taip pat negalima užsikrėsti ir nuo sergančio žmogaus. Daugiau informacijos apie šią ligą galite rasti Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro internetinėje svetainėje adresu: www.ulac.lt.

 

(informacijos šaltinis - NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS KLAIPĖDOS DEPARTAMENTAS)

 



 

Apsinuodijimų prevencijos savaitė 2017 "SAUGUS NAMUOSE"

 

NamasbiuramsSaugumo atmintinėSaugumo atmintinė (2)

 

 



 

Klaipėdos lopšelio-darželio "Atžalynas" visuomenės sveikatos priežiūros specialistas

Inga Lukauskienė

20170202_161654

DARBO LAIKAS

PIRMADIENIS          7.30 - 15.24 val., pietų pertrauka 12.00 – 12.30 val.

ANTRADIENIS         7.30 - 15.30 val., pietų pertrauka 12.00 – 12.30 val.

TREČIADIENIS        7.30 - 15.30 val., pietų pertrauka 12.00 – 12.30 val.

KETVIRTADIENIS*  7.30 – 18.00 val., pietų pertrauka 12.00 – 12.30 val.

PENKTADIENIS       7.30 - 15.30 val., pietų pertrauka 12.00 – 12.30 val.

 

* Ilgesnis specialisto darbo laikas skirtas tėvelių konsultavimui įvairiais mokinių sveikatos klausimais. 

el.paštas atzalynas@sveikatosbiuras.lt

 



 

 

NAUDINGOS NUORODOS

 

  • Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras   –   http://www.sveikatosbiuras.lt/​
  • Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos ​ –   https://nvsc.lrv.lt/​
  • Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba    -  http://vmvt.lt/
  • Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras   –   http://www.ulac.lt/lt
  • Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija    –   https://sam.lrv.lt/
  • Pasaulio sveikatos organizacija (anglų, rusų ir kt. kalba)   -    http://www.who.int/en/​

 

 

straipsnis_subalansuota_mityba

 

Capture

 



 

VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS

NEMOKAMA TELEFONO LINIJA : 8 800 40403

 

VALSTYBINĖ VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS TARNYBA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS –

KLAIPĖDOS VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRAS

 TELEFONO NR. 8 – 46 410334

 



LIETUVOS HIGIENOS NORMA HN 752016 „IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMŲ VYKDYMO BENDRIEJI SVEIKATOS SAUGOS REIKALAVIMAI“

 

MAITINIMO ORGANIZAVIMO IKIMOKYKLINIO UGDYMO, BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE IR VAIKŲ SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGOSE TVARKOS APRAŠAS

 

 



 

Apklausos

Kaip vertinate mūsų paslaugas?

Apklausos rezultatai

Kraunasi ... Kraunasi ...