123

Saugus poilsis


Infografikas Nr. 2   Inforgrafikas Nr. 1

100 PRIEŽASČIŲ MESTI RŪKYTI


„Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą“ kopija Silantavimas 

 „Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą“ 


Mielieji,

Atšilus orams kaip ir kasmet suaktyvėją dviračiais bei paspirtukais judantys asmenys. Šios transporto priemonės padeda judėti neteršiant aplinkos ir išvengiant asmeninio ar viešojo transporto. Tačiau ši tendencija neapsieina ir be pagausėjusių nelaimių skaičiaus, į kurį patenka šių transporto priemonių vairuotojai. Specialistai ir pareigūnai vis primena, kad tiek paspirtukai, tiek dviračiai yra transporto priemonės ir jų vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių ir būti atsakingais eismo dalyviais.

Būkite saugūs kelyje!

"BŪK SAUGUS KELYJE"


 Kartu su vaiku. Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija


"Saugi vaiko aplinka namuose"

Saugi aplinka


SVEIKOS PĖDUTĖS – laimingas vaikas 

SVEIKOS PĖDUTĖS - laimingas vaikas

 


Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras (SMLPC), siekdamas padidinti tėvų informuotumą, kaip padėti išvengti vaikų traumų ir kitų sužalojimų, sukūrė naują interneto svetainę http://www.saugauvaika.lt/


plakatas_apie_oro_tar1


 
 
LABAI SVARBU TINKAMAI DEVETI TIEK MEDICININĘ, TIIEK IR AUDINIO MEDŽIAGOS KAUKĘ!
????nepamirškite kruopščios rankų higienos;
????laikykitės kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo;
????išlaikykite fizinę distanciją (saugus 2 metrų atstumas);
????nešvariomis rankomis nelieskite veido srities;
????venkite masinių susibūrimų vietų.
 
119704188_2308068806006274_5945669725889957740_o 119732238_2308068782672943_2494248546646897930_o
 

 


VANDUO – GYVYBĖ, SVEIKATA IR GROŽIS

 

Vanduo sudaro  didžiausią žmogaus organizmo dalį – apie 60-70 proc. ir jo kiekis priklauso nuo amžiaus: naujagimių – daugiau nei 80 proc., o pas senesnius žmones iki 60 proc.

  • Vanduo yra būtinas fiziologiniams virškinimo ir šalinimo procesams.kl
  • Vanduo palaiko viduląstelinių ir tarpląstelinių skysčių fizinį ir cheminį pastovumą.
  • Vanduo palaiko pastovią kūno temperatūrą.
  • Gyvybiniai procesai gali vykti tik tada, kai ląstelėse yra pakankamai vandens.
  • Organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti svarbu kasdien gauti reikiamą vandens kiekį, todėl sveikam žmogui per parą rekomenduojama išgerti apie 8 stiklines vandens.
  • Senstant vandens audiniuose mažėja ir tai susiję su lėtėjančia medžiagų apykaita.
  • Svarbu ne tik kiek, bet ir kaip, kada yra geriamas vanduo.

VANDENS GĖRIMO TAISYKLĖS:

  • Atsikėlę ryte lėtai išgerkite stiklinę vandens.jjj
  • 20-30 min. prieš valgį rekomenduojama išgerti stiklinę vandens.
  • Valgio metu nepatariama vartoti vandens.
  • 30 min. prieš miegą neskubant, mažais gurkšniais, išgerkite stiklinę vandens.
  • Troškuliui numalšinti rekomenduojama vartoti vandenį.
  • Geriausia gerti šulinio, šaltinio vandenį arba namuose vandenį iš čiaupo. Labiausiai žmogui tinka vanduo, išgautas toje vietoje, kur gyvena.

VANDENS NAUDA MŪSŲ ORGANIZMUI:                                                                                                                             

  • Švelnesnė oda, gražūs nagai, sveiki ir gražūs plaukai;
  • Gera nuotaika, normali kūno temperatūra, aktyvesnė žarnyno motorika;
  • Energingumas, greitesnė medžiagų apykaita, žvalumas;
  • Normalus skrandžio sulčių rūgštingumas.

PAGRINDINIAI VANDENS TRŪKUMO SIMPTOMAI:

  • Troškulys, sausa oda, trapūs nagai, sausi plaukai;
  • Sąnarių traškėjimas, skaudanti galva, nuovargis;
  • Antsvoris, suglebę raumenys.

 

Visuomenės sveikatos  specialistė Inga Lukauskienė

 


 


Šiuo permainingu laikotarpiu, svarbu pasirūpinti savo emocine ir psichologine sveikata, tad prireikus pagalbos – galima kreiptis į specialistus.

91693104_2870310503052232_3198114914405187584_o

 


Tavo saugumo instrukcija 1 Tavo saugumo instrukcija 2 Tavo saugumo instrukcija 3


91076842_3007571775952390_3932083554950840320_o 90863660_3005438876165680_8404277741502857216_o 90767462_3003072986402269_8840676522202234880_o 91445029_3014632631912971_4657101732759732224_o 91285388_3012424405467127_3554519723058135040_o


90798452_3008415412534693_2753257174141501440_n 91160535_3009914042384830_7411917782461186048_o 91431243_3019286271447607_744575508959723520_o


90766719_3008204602555774_4310815038127472640_n 90780134_3008204692555765_8894008423901822976_n


89621191_10158302309528408_7423081257161981952_o linija mūsų linija


 

6 žingsniai


 


įtariant

 


prevencinės priemonės


ugdymo procesas


87475687_2073171369496020_692906691611590656_o


 

 


Capture


 


 

fizinio aktyvumo piramide

 


Ko nori dantukai

 


TAISYKLINGA LAIKYSENA –

LAISVOS SIELOS IR GEROS SVEIKATOS

ATSPINDYS

 

tgg   Vis dažniau ne tik suaugusieji bet ir vaikai ima skųstis nugaros skausmais. Pagrindinė priežastis – netaisyklinga (ydinga) laikysena. Tai itin aktuali problema. Tėvai neretai tikisi, kad jų vaikas išaugs, sutvirtės savaime, todėl kartais delsia kreiptis į gydytojus ortopedus. Ankstyvas diagnozavimas ir kompleksinis gydymas gali padėti sustabdyti stuburo ar krūtinės ląstos deformaciją

  

 

Taisyklinga laikysena ne tik puošia žmogų, bet ir padeda išsaugoti jaunystę, išvengti nugaros ir sprando skausmų, sąnariai yra optimalios padėties, sudaromos palankios sąlygos vidaus organams veikti.

   Gera laikysena – pusiausvyra tarp griaučių ir raumenų sistemos. Tokia laikysena apsaugo svorį laikančias struktūras nuo traumų ir deformacijų nepriklausomai nuo kūno padėties (stovint, gulint, tupint t. t.), t. y. kai šios struktūros veikia arba neveikia

Ydingos laikysenos formavimosi priežastys:

  • Blogi įpročiai: sėdėjimas susikūprinus, perkreipti pečiai ir dubuo, daiktų nešimas viena ranka.
  • Netinkamos darbo ir poilsio sąlygos: aukštas ar žemas suolas, blogas apšvietimas, ilga stovima kūno padėtis, miegas minkštoje įdubusioje lovoje, mažas fizinis aktyvumas.
  • Persirgtos ligos: rachitas, poliomielitas, sutrumpėjus ar amputavus koją, lūžus ar išnirus stuburo slanksteliui.
  • Moksleivių ydingai laikysenai įtakos turi ir per sunkios kuprinės (turi būti ne daugiau kaip 10% vaiko kūno svorio).

Netaisyklingos laikysenos požymiai:

  1. Nuleista ar atlošta galva (žiūrint iš šono).ffff
  2. Atkišti į priekį, pakelti arba asimetriški pečiai.
  3. Išpūstas pilvas.
  4. Pernelyg didelis juosmens išlenkimas (lordozė).
  5. Atsikišęs dubuo.
  6. Palinkusi nugara ir įdubusi krūtinės ląsta.

Netaisyklingos sėdėsenos požymiai:

  1. Liemuo palinkęs į priekį. Atsirėmęs krūtine į suolą.
  2. Sėdima ant sėdynės krašto.
  3. Galva nuleista, pakreipta į dešinę ar į kairę pusę.ggg
  4. Dešinysis arba kairysis petys nuleistas žemyn.
  5. Kojos sulenktos po suolu smailiu kampu.
  6. Remiamasi į pakojį arba grindis tik pirštais arba kulnimis.

Kaip galima išvengti stuburo deformacijų ir iškrypimų?

Svarbu laikysenos sutrikimus sukėlusių priežasčių išaiškinimas ir šalinimas;

  • Sveikas maistas ir racionali mityba;
  • Pasivaikščiojimai gryname ore;
  • Reguliari, sistemingai atliekama mankšta;
  • Laisva, nevaržanti apranga ir tinkama avalynė (lauke įvairiais metų laikais, vaikų darželyje ir mokykloje, namuose);
  • Grūdinimasis įvairiomis vandens, oro procedūromis;
  • Fizinis aktyvumas, atitinkantis vaiko organizmo poreikį;
  • Pusiausvyra tarp aktyvios fizinės veiklos, ramių žaidimų ir statins veiklos (sėdėjimas valgant, žaidžiant, prie televizoriaus, prie kompiuterio, pamokos ir jų ruoša, stalo žaidimai ir kt.);
  • Tinkamų baldų parinkimas namuose ir vaikų ugdymo įstaigose;
  • Nuolat kontroliuoti ir koreguoti vaikų laikyseną;
  • Mokinys turi laikytis darbo ir poilsio rėžimo, nepervargti;
  • Kiek galima mažinti vaiko stuburo apkrovą;
  • Vaiko lova turi būti lygi, be įdubimų ar iškilimų;
  • Specialūs laikyseną koreguojantys korsetai (pvz. dėvėti ruošiant namų darbus);
  • Skatinti vaiką taisyklingai nešioti kuprinę;
  • Veidrodžio pagalba parodyti vaikui, kad jo laikysena nėra taisyklinga ir paskatinti mokytis taisyklingos laikysenos bruožų.

 

Tėvai ir pedagogai turėtų nuolat stebėti vaikų laikyseną, nes netaisyklinga laikysena neįgimta, o formuojama.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Inga Lukauskienė

 



 

Saugumo atmintinėSaugumo atmintinė (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apklausos

Kaip vertinate mūsų paslaugas?

Apklausos rezultatai

Kraunasi ... Kraunasi ...
Steigėjas
Steigėjas
Svarbu
Svarbu